24 Ekim 2009

HERŞEYİN BAŞI SİGARA

Artık günümüzde çogu hastalıgın nedeninin sigara olduguna eminim.zatüre,faranjit,her türlü kanser,ayakların bu yüzden kesilmesi,beyin hücrelerinin ölümü-felçin nedenlerinden biri,ciğerlerin sönmesi,diş sağlıgının yitirilip dişlerin dökülmesi gibi  nedenlerden biri.Cildin cansızlaşması,katarak'a yol açması,burnun iyi koku almasını engellemesi,damar sertliği-damar tıkanıklıgı gibi hastalıklara yol açar...Bu hastalıklar çoğalır gider.

Grip gibi hastalıklara yakalandıgınızda aldıgınız ilaçların etkisini azaltır.Stresinizi yenmek için içsenizde farkında olmadan daha çok stres olursunuz.Genelde de kahve gibi içeceklerle tüketildiğinde bu etken artıyo.

Hamileyken sigara içenler daha gelişimi tamamlamayan bebeğin gelişimini engelleyip doğduktan sonra sık hastalanmasına,hatta hastalıklı doğmasına sebep olur.Hamilelikte düşük riski artar.

Bütçenize zaten zarar.Ama kimse alınmasın şimdi kurcagım cümleden eğer kendini düşünmeyen biri çevresindekiler nekadar içsin içmesin,pasif içici olsun hiç önemli değil karşısındaki nerdeyse hiç düşünmez.

Sinüzit, farenjit, bademcik ve orta kulak iltihabı gibi üst solunum yolu hastalıklarına yol açar.

Nasıl dondurmadan sonra karpuz yiyemez,yediğiniz karpuz aslında okadar tatlıyken nasıl tatsız geliyorsa sigaradan sonra yediğiniz gıdalardanda tat alamazsınız.

Burger diye bir  hastalık oldugunu daha yeni öğrendim.Bu hastalık, el ve ayaklardan başlayarak tıkanıklığa yol açıyomuş.


 Bunları neden mi yazıyorum hiç düşündünüz mü?Zamanında heves uğruna bende sigara içmedim,sigaraya heves etmedim desem yalan olur.Ama içtiğim zamanlarda beynimin uyuştugunu daha çok hissettim.Stresimi alıyo,hayattaki tek lüksüm o gibi bahanelerin arkasına sıgınmayın lütfen.Herşeyden önce insan ne yaparsa kendine kötülük yapar.Farkında olmadan en büyük kötülüğü kendinize niye yapasınız ki?

Karşılaştıgınız sorunlar karşısında hep başkalarını suçlarız,yargılarız.Ama en büyük kötülüğü neden yapıyosunuz hem kendinize hem çevrenizdekilere.Hem çevrenizdekiler sigaranın olumsuzluklarından etkileniyorlar hem de bir gün size birşey oldugunda çevrenizdekileri üzüyosunuz.Buna hakkınız var mı?

Bu konuya biraz pat diye girdim biliyorum çünkü hergün sigaranın olumsuzlugunu görünce üzülüyorum ama o kadar habere karşı sigara içenlerin sayısı artıyo.Peki ya neden?Daha geçen bir akrabamın özellikle sigara yüzünden beyin köküne kan gitmediğini bırakmazsa felç olabilceğini öğrendim sizlerle paylaşma ihtiyacı duydum.Sizin de etrafınızda muhakkak sigara yüzünden kanser olan,ayagı kesilen kişiler vardır.

SAĞLIK ELİMİZDE,SAĞLIKLI GÜNLER BİZİ BEKLİYOR...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı merakla bekliyorum :)