19 Kasım 2009

GÜNEŞİN FAYDALARI

Günlük hayatta güneş ışınlarının bilmediğimiz o kadar çok faydası var ki.Ama bizler  güneş ışınlarından sadece yazın yararlanmayı seviyoruz.O da bronzlaşmak adına.


Güneşin kısa ve uzun süreli etkileri:

  1. D VİTAMİNİ SENTEZİ
  2. DERİDEKİ MİKROPLARIN ÖLDÜRÜLMESİ
  3. BAZI DERMATOLOJİK HASTALIKLARIN TEDAVİSİ
  4. GÜNEŞ YANIĞI-BRONZLAŞMA-DERİ KALINLAŞMASI
  5. BAĞIŞIKLIĞIN BASKILANMASI
  6. ANORMAL HÜCRE ÇOĞALMASI
  7. KANSER OLUŞUMU
  8. FOTO YAŞLANMA
  9. DNA HASARI 
  10. HÜCRE ÖLÜMÜ


Tabi doğal bronzlaşmak adına zahmetsiz,ücretsiz bir kaynak ama biliyoruz ki fazla güneşe maruz kalmak çok tehlikeli.Kansere yol açıyor,cildimizin bozulmasını sağlıyor,kırışıklıkların oluşmasında etkili,vücudumuzda "ben"ler var ise benlerin çoğalmasına neden oluyor.

Tabi güneş ışınlarının bilmediğimiz faydaları da var.Güneş ışınları sayesinde D VİTAMİNİ  ihtiyacımızı karşılarız.Hani bilinen bir laf vardır."GÜNEŞ GİREN EVE DOKTOR GİRMEZ"diye.Doğal ısınma aracı.Kışın bile eğer havalar çok soğuk değilse güneş gelen odanıza oturun nasıl ısındığınızı göreceksiniz.

Günlük besinlerden gerekli D vitamini karşılayamadığımızdan güneş ışınları sayesinde bu ihtiyacımızı karşılarız.Kemik erimesine de iyi gelir.Her gün en az 10 dakika güneşlenmek özellikle bayanların baş belası olan kemik erimesinde oldukça etkiliymiş.

Günlük D vitamini ihtiyacını bile en alt düzeyde karşılayabilmek için D VİTAMİNİ  katkısıyla güçlendirilmiş en az 10 bardak süt içmemiz gerekiyor.Vücudumuzun gerekli kalsiyum ihtiyacını karşılayabilmesi için günlük gerekli D VİTAMİNİ ihtiyacını karşılamamız gerekli yok vücudumuz gerekli kalsiyum takviyeleri yetersiz kalır.

Hastalıkları gidermede anti bakteriyel özelliği olduğundan dolayı birçok rahatsızlığa,çocukların kemik gelişimine,sivilce ve akne tedavisine de iyi geldiği güneşin faydaları arasında.

Sıcaklarda dışarıda kalma süresine dikkat etmeli.Mecbur olunmadığı sürece güneşin çok etkili olduğu saatlerde dışarıda bulunulmamalı.Özellikle çocukların ve belli yaşın üzerindeysek buna  daha çok dikkat etmemiz gerekiyor.Şapka takmalıyız.Güneş koruma faktörü içeren ürünleri kullanmamız gerekiyor.Mümkün olduğunca yüksek korumalı olmalı.50 faktör içerenleri tercih etmeliyiz.