6 Temmuz 2010

PRENS PATLICAN PRENSES FASÜLYE

Yaz aylarına girince tüketmek istediğimiz şeylerin başında sebze gelir.Sıcagın etkisiyle pek birşey yemek istemiyoruz.Genelde hafif olsun diye düşünüp sebzelere ve karpuz gibi serinletici etkisi olan meyvelere yöneliyoruz.

Yaz aylarında patlıcan ve fasulye en çok tüketilen sebzelerin başında geliyor.Peki bunların faydalarını biliyormuyuz?TAYLAN KÜMELİ'nin pazar kahvaltısı adlı köşe yazısında bu besin değerlerine yer verilmiş.

100 gr.taze patlıcanın içeriği:24 kalori,100 gr.protein,55 gr.karbonhidrat,0 kolestrol,2 gr.yağ,1 gr.lif,37 mgr.fosfor,15 mgr.kalsiyum,1 mgr.demir,1 mgr.sodyum,15 mgr.potasyum,30 IU A vitamini,05 mgr.B1 vitamini,004 mgr. B2 vitamini,0,05 mgr.B3 vitamini,0.081 mgr.B6 vitamini ve 5 mgr. C vitamini

Peki ya yararları: Damarları yüksek kolestrolün yarattıgı kötü etkilerden koruyor.İstemsiz kas kasılmalarını önleyen maddeler içeriyor.İçerdiği yüksek orandaki lifiyle pekliğe(hazımsızlıga) iyi geliyor.

Taze Fasülyenin Besin Değerleri:Haşlanmış yeşil fasülyenin 100 gramında 94 gr.su,0.2 gr.yağ,0.8 gr.protein,46 miligram kalsiyum var.200 miligram A vitamini,11 mg.C vitamini,kalorisi ise 17

Yaz aylarında deniz mevsiminin gelmesiyle kış oranla formumuza daha çok dikkat etmeye çalışıyoruz.Hem kalorisi az hem de faydalı olan bu sebzeleri gönül rahatlıgıyla tüketibiliriz...

Hiç yorum yok: