10 Ocak 2010

D VİTAMİNİ VE BAĞIŞIKLIK

En çok ihtiyacımız olan vitaminlerden biri D vitaminidir.Nedeni ise çok fazla yiyeceklerde bulunmuyor ve en fazla D VİTAMİNİ'ni güneşten alıyoruz.Ve sadece çocukların ihtiyacı değil yetişkin ve yaşlıların da bu vitamine ihtiyacı var.Her gün en az 20-30 dakika güneş ışınlarından faydalanmamız gerektiği söyleniyor.D vitamini ihtiyacını karşılamak için  bu vitaminle zenginleştirilmiş  süt ve süt ürünlerini tüketmek kendimize yatırım yapmamız demektir.Süt ve süt ürünlerini biliyoruzki en başta kemik erimesi gibi hastalıkların önüne geçmemiz açısından da önemli.En az C vitamini kadar önemli oldugu ortada.Demirden zengin gıdaların başında kırmızı et geldiğini biliyoruz.Balık ve tavuk etindeki siyaha yakın koyu renkli kısımlarda da demir daha bol oldugu söyleniyor.Belki ekonomik anlamda bu ürünleri alamasakta maddi gücümüzün yettiği oranda her ay belli bir miktar tüketmemiz gerek ve bence fast food yerine bu gıdaları tüketmek sağlıgımız için daha faydalı oldugu kaçınılmaz oldugu bir gerçek.Sizce?

Gıdaların vitamin eksikliğini önlemek için buharla pişirme,gıdaları mümkün oldugunca kavurmadan,kısa süreli pişirme önem taşıyor.Doğal yollardan gıdalardan vitaminleri almamız için maydonoz,dereotu,havuç gibi gıdaları çiğ yememiz gerek.Hem sogan,havuç gibi yiyecekleri kavurmak aynı zamanda kanserojen maddelerin ortaya çıkmasını sağlamış oluyoruz.