27 Ekim 2009

AŞK MI ?

Sevdiğiniz,beraber oldugunuz kişiye veya eşinize karşı büyük bir sevgi mi besliyosunuz yoksa öyle mi zannediyosunuz?

Eşinizle severek mi evlendiniz yoksa görücü usulüyle mi?Görücü usulüyle evlenenler sonra mutlu olabiliyolar mı?

Evlilik aşkı öldürüyo mu sizce?

Bu soruları sizce neden mi yazdım?Bu sorular zaman zaman benim kafamı kurcalıyo.Muhakkak birçok kişinin kafasında bir dönemde olsa bu sorular belirmiştir.

Görücü usulüyle evlenip sonradan sevebilen,mutlu olan  çok insan gördüm.Mutsuz olanlarıda ya da ayrılanları da duyuyoruz,görüyoruz.Ya çocukları için devam ediyolar ya da baba evine dönemiyolar.

Evlilik aşkı öldürüyo gibi laflara inanmıyorum.Belki sıradanlaşıyo olabilir ama öldüğüne inanmıyorum.Yani bir imzamı sizin sevginizi bitiren.Nikah gününe kadar bir sorun yoktu da sonradan mı oluşmaya başladı.Eğer kendinizden ve karşınızdakinden eminseniz,kendinizi hazır hissediyosanız evlilikten sonra fazla bir sorunun olcagına inanmıyorum.Evlilikten sonra tabikide hayatımız farklılaşcak,sorumlulugumuz artcak,bekarkenki gibi olamıcaz eğer öyle olcagını sanıp evleniyosanız büyük bir hayal kırıklıgına tabi uğrarsınız ve başarılı bir ilişki,evlilik olmaz.

Acaba bir boşlukta oldugunuzdan mı partnerinizi sevdiğinizi sanıyosunuz yoksa onun sizi sevmesi hoşunuzamı gidiyo.Bunu anca  kendiniz çözebilirsiniz belki zaman alır ama benden tavsiye partneriniz sizi çok seviyosa bence duygularınızdan bir an önce emin olmaya çalışın çünkü birgün partnerinize bu ilişkiyi istemediğinizi söylediğinizde onu büyük bir hayal kırıklıgına uğratırsınız.

26 Ekim 2009

KARŞIYAKA

İzmiri iyi bilenler şimdi bahsetceğim yeri bilirler özellikle karşıyaka tarafına sık gelenler veya orda oturanlar ama karşıyakaya uzak oturanlar belki gelememiştir ama mutlaka ismini duymuşlardır.

LATİFE HANIM KÖŞKÜ.Bizim arkadaşlarla sık uğradıgımız mekanlardan biri oldu,buluşma mekanımız haline geldi.Hem yemyeşil çimenlerin içinde açık alanda güzel bir yer dekore etmişler.Binanın içinde ATATÜRK'E,ANNESİ LATİFE HANIMA ait kullandıkları eşyalar o dönemin eşyaları dizayn edilmiş.Mumyalarını da görebilirsiniz aynı canlı gibi.Sizi sanki o dönemde yaşamış gibi o döneme götürüyo.O zamanı daha çok merak ediyosunuz.Eşyaları görünce şimdikiler arasında nekadar fark oldugunu görüyosunuz.Bu binanın dış çevresini de çok güzel dizayn etmişler.İsteyen istediği masada oturup oranın keyfini çıkarabiliyo.Bahçesinde çok fotograf çekildik arkadaşlarla.Gündüzleri istediğiniz zaman gidip ziyaret ediyosunuz.Ama bahçesi akşamda hizmet veriyo.Yenilen içilen gıdaların ücretleride uygun.Tam da merkezi bir yerde.Gitmenizi tavsiye ederim

LATİFE HANIM KÖŞKÜ ANI EVİ ZİYARET  SAATLERİ:09:00-12:00 İLE 12:30-18:00
Sadece pazartesi günleri kapalıymış

25 Ekim 2009

KİŞİSEL GELİŞİM 2

Sizde benim gibi iş arıyorsanız,eğer işinizden memnun değil ve alternatif iş arıyorsanız,sürekli hergün kariyer net,yenibiriş,secret cv gibi iş ilanı veren sitelere giriyorsanız, çeşitli arternatifler düşünüyorsanız benden size bir öneri daha.

Kariyer nete giriyorsanız muhakkak görmüşünüzdür ama yinede söyliyim.Habertürk gazetesi kariyer netle beraber ht kariyer diye bir ek gazete çıkarıyolar.Her pazar ve iş ilanları burda da var.Hangi firmalar nerede ilan vermiş inceleyebiliyosunuz.Ayrıca iş hayatıyla ilgili bazı paylaşımlarda mevcut.Fiyatı 1 tl.Ben genelde haber türk gazetesini beğenirdim.Bugün özellikle hem hürriyet ik,hemde habertürk kariyer için 2 farklı gazete aldım ve bana uygun bir iki tane de olsa ilana başvurdum.Umarım olumlu sonuçlanır.

Fikirleri,yazıları her ikisinin de çok güzel bence.Umarım sizede faydası olur...

24 Ekim 2009

KİŞİSEL GELİŞİM

Eğer kendinizi kişisel gelişim için veya iş için geliştirmeyi düşünüyosanız hürriyet ik ile yenibiriş.com'un katkılarıyla bazı konularda beykent üniversitesinin de katkılarıyla sertifika veriliyo.Hem de çok ucuz bir fiyata.

Çalışıyosanız veya çalışmayı düşünüyorsanız hangi pozisyonda olursanız olun farketmez yeniliklere ihtiyaç duyuyosanız benden size tavsiye.Eğer hürriyet gazetesini alıyorsanız pazar günleri hürriyet ik eki veriyo.Bu ekte de,internette de bunla ilgi bilgi var.

Beden dili ve iletişim,perakendecilik,satış/pazarlama,turizm gibi alanlarda kitapları var.Hepsinin fiyatı değişiyo ama çok ucuz.Beden dili yanlış hatırlamıyosam 23 tl+kdv,satış/pazarlam 15 tl+kdv.
Hem bu kitapları alıp okuyosunuz hemde kitapta yer alan size özel numarayla internet sitesine girip ilgili videoları izliyosunuz.Sonrasında da internetten sınava tabi oluyosunuz.Mesela beden dili ve iletişim sınavında 25 sorudan 15 soruya doğru cevap verirseniz sertifika almaya hak kazanıyosunuz.İş başvurusunda buluncagınızda da,iş hayatında da size faydası oluyo.Hemde beykent üniversitesi tarafında sertifika veriliyo.Sertifika ev adresinize yollanıyor.Nasıl?Ben çok beğendim.Ben ilk olarak beden dili ve iletişim kitabını aldım.Hafta içi sınava gircem bir aksilik olmazsa.Umarım başarılı olurum.

HERŞEYİN BAŞI SİGARA

Artık günümüzde çogu hastalıgın nedeninin sigara olduguna eminim.zatüre,faranjit,her türlü kanser,ayakların bu yüzden kesilmesi,beyin hücrelerinin ölümü-felçin nedenlerinden biri,ciğerlerin sönmesi,diş sağlıgının yitirilip dişlerin dökülmesi gibi  nedenlerden biri.Cildin cansızlaşması,katarak'a yol açması,burnun iyi koku almasını engellemesi,damar sertliği-damar tıkanıklıgı gibi hastalıklara yol açar...Bu hastalıklar çoğalır gider.

Grip gibi hastalıklara yakalandıgınızda aldıgınız ilaçların etkisini azaltır.Stresinizi yenmek için içsenizde farkında olmadan daha çok stres olursunuz.Genelde de kahve gibi içeceklerle tüketildiğinde bu etken artıyo.

Hamileyken sigara içenler daha gelişimi tamamlamayan bebeğin gelişimini engelleyip doğduktan sonra sık hastalanmasına,hatta hastalıklı doğmasına sebep olur.Hamilelikte düşük riski artar.

Bütçenize zaten zarar.Ama kimse alınmasın şimdi kurcagım cümleden eğer kendini düşünmeyen biri çevresindekiler nekadar içsin içmesin,pasif içici olsun hiç önemli değil karşısındaki nerdeyse hiç düşünmez.

Sinüzit, farenjit, bademcik ve orta kulak iltihabı gibi üst solunum yolu hastalıklarına yol açar.

Nasıl dondurmadan sonra karpuz yiyemez,yediğiniz karpuz aslında okadar tatlıyken nasıl tatsız geliyorsa sigaradan sonra yediğiniz gıdalardanda tat alamazsınız.

Burger diye bir  hastalık oldugunu daha yeni öğrendim.Bu hastalık, el ve ayaklardan başlayarak tıkanıklığa yol açıyomuş.


 Bunları neden mi yazıyorum hiç düşündünüz mü?Zamanında heves uğruna bende sigara içmedim,sigaraya heves etmedim desem yalan olur.Ama içtiğim zamanlarda beynimin uyuştugunu daha çok hissettim.Stresimi alıyo,hayattaki tek lüksüm o gibi bahanelerin arkasına sıgınmayın lütfen.Herşeyden önce insan ne yaparsa kendine kötülük yapar.Farkında olmadan en büyük kötülüğü kendinize niye yapasınız ki?

Karşılaştıgınız sorunlar karşısında hep başkalarını suçlarız,yargılarız.Ama en büyük kötülüğü neden yapıyosunuz hem kendinize hem çevrenizdekilere.Hem çevrenizdekiler sigaranın olumsuzluklarından etkileniyorlar hem de bir gün size birşey oldugunda çevrenizdekileri üzüyosunuz.Buna hakkınız var mı?

Bu konuya biraz pat diye girdim biliyorum çünkü hergün sigaranın olumsuzlugunu görünce üzülüyorum ama o kadar habere karşı sigara içenlerin sayısı artıyo.Peki ya neden?Daha geçen bir akrabamın özellikle sigara yüzünden beyin köküne kan gitmediğini bırakmazsa felç olabilceğini öğrendim sizlerle paylaşma ihtiyacı duydum.Sizin de etrafınızda muhakkak sigara yüzünden kanser olan,ayagı kesilen kişiler vardır.

SAĞLIK ELİMİZDE,SAĞLIKLI GÜNLER BİZİ BEKLİYOR...