29 Mart 2010

İLKBAHARDA YORGUNLUK

Mevsim geçişlerinde çogumuz etkileniriz.Kendimizi bitkin,yorgun hissederiz.Birşey yapmak istemeyiz,elimizi kaldırmak bile zor gelebilir.Bu duruma en çok kıştan çıkarken hissederiz.

Bahar yorgunlugunun en büyük sebebi nem ve gece-gündüz saatlerinde yaşanan değişiklik kimimizde uyku problemine neden olur.Bu da gün içinde kendimizi yorgun hissetmemizi sağlar.Eğer çalışıyorsak işlerimizin yogunlugundan daha da yorucu bir gün geçirebiliyoruz.

Ama birkaç basit şeye dikkat edebildiğimiz sürece bu geçişleri hafif atlatabiliriz.Bunlar herzamanki gibi beslenme,egzersiz,uyku üçlüsü.Egzersiz sadece kilo problemi için değil sağlıklı,dinç,formda olmamız,kendimizi iyi hissetmemiz içinde önemli bir etken.Beslenmemize zayıf olsakta,formda olsakta herzaman dikkat etmeliyiz.Ağır yememeli,kaçırdıgımız dönemleri telafi etcek şekilde hareket etmeliyiz.Uyku düzensizliği herzaman hepimizi olumsuz etkiler.Uykumuzu alamamız veya fazla uyumamız ise yine gün içinde bizi olumsuz etkiler.Sinirli olabiliriz,iş hayatındaysak yapmamız gereken yanlışlar yapabiliriz;fazla uyumamız ise kendimizi sersem gibi hissetmemize neden olabilceği gibi her iki durum başağrısı yapabilir.

Bahar yorgunlugu sindirim sistemimizde sorunlar çıkarabildiği gözlenmiş.Mide ekşimeleri,kabızlık gibi şikayetleri görenler muhakkak vardır.Sağlıgımızın bozulması yine kendimizi kötü hissetmemize sebep olur.

Temiz havada yapılan sporlar kendimize gelmemizi sağlar.İllaha sabah erkenden spor yapılması gerekmiyor.Ayrıca sabah aç karnına yapılan sporların iyi olmadıgını düşünüyorum.Çünkü insanlar daha çok acıkıp daha çok yiyorlar bu sefer yediklerimizi nasıl eritcez diye çareler arıyorlar.Yine yenen fazla gıdalarla ağırlaşıyoruz.Yemeklerden birkaç saat sonra yürüyüş yapmak bence en iyisi.Tabi tercih sizin.

Sağlıklı günler sizinle olsun...

Hiç yorum yok: