4 Nisan 2011

YAŞA GÖRE EGZERSİZ

Herkesin;her bünyenin her yaş grubunun farklı egzersize ve gıda takviyesine ihtiyacı vardır.
Küçükken herkes bir an önce büyümeyi ister ve belli bir yaşa gelince de tekrardan çocuk olmayı.Garip ama güzel bir duygu çocuk olmak.O dönemlerdeki çocuksu duygularda,yaşantıda olmak farklı bir duygu.Keşke hep çocuk kalabilsek.Ama yine de her yaşın güzelliği farklı.

Şimdi gelelim konumuza.Mesela 10 yaşındaki aile bireyinin bir işte çalışması nasıl mümkün olmuyorsa ortalama 50 yaşındaki bireylerin de ağır kaldırması,hızlı koşması veya sağlığı için her şeyi yemesi ne yazık ki mümkün olmuyor.Biliyoruz ki belli bir yaştan sonra ne yazık ki çoğumuzda şeker,tansiyon,kalp gibi rahatsızlıklar ortaya çıktığından 20'li yaşlardaki yediklerimizi ne yazık ki yiyemiyor içemiyoruz veya o zamanki enerjimiz olmadığından çok hızlı hareketler,sporlar yapamıyoruz.

Uzmanların dediklerine göre;
7-16 yaş grubundaki çocuklara her gün en az 60 dakike boyunca hareket yapmalarını sağlayın çünkü bu onların fiziksel gelişimleri açısından önemli ve fiziksel aktiviteleri daha az olanların daha az sosyal hayatları,daha düşük kariyerleri olduğu gözlenmiş.

16-24 yaş grubundaki bireylerde haftada 3-4 gün farklı yoğunlukta aktiviteleri uygulamak ise yeterliymiş.Bu aktiviteler;yüzme,tenis,spor salonları,yürüyüş,bisiklete binmek olabilir.Bu yaş grubunda metabolizma sorunu pek olmadığından bu spor hareketleri metabolizmanın hızlı çalışmasına yardımcı oluyor.Ama ilerisi için önlem oluşturmamıza yardımcı olur.

25-35 yaş arasındaki bireyler haftada 4 kez  en az 30 dakika aerobik hareketleri yapması öneriliyor.
30 yaşından sonra vücut daha az hormon üretip vücut dokusu kayıplara uğradığından daha fazla yağ depolanmaktadır. Kilo kontrolünde egzersizler daha fazla enerji harcamanızı sağlar.Egzersizler kalbimizin ve ciğerlerinizin dayanıklılığını artırırken kan akış hızını değiştirerek sizi kalp hastalıklarına karşı korur.Yapılan yürüyüş, koşu egzersizleri kemik yoğunluğunun artmasını da sağladığından önemli aktiviteler arasında yer alıyor.

35-45 arasındaki bireyler eğer bu yaşa kadar pek aktiviteleri yoksa kendileri yağ depolamada tehlike içerisinde yer aldıklarından bu zamana kadar olabildiğiniz kadar aktif olmaya bakın.Çünkü bu yaş grubuna gelince metabolizma yavaşlıyor ve kas kaybı oluşmuş olduğundan direk yağ depolanıyor bu da kalp rahatsızlıkları ve kilo alımında risk oluşturabiliyor.

Hepimiz biliyoruz ki en değerli giysimiz cildimiz ve zor gelse de cildimize iyi bakmamız gerekiyor.Eğer iş yoğunluğunuz varsa spora 30-40 dakika vakit ayıramıyorsanız gün içerisinde gideceğiniz yerler çok uzak değilse mesela katlar arasında asansör değil merdiven kullanmaya çalışın.Apartman kapıcısı da olsa çöplerinizi siz atın.Bu hem dış görüntümüz açısından hem de vücudumuzun içindekileri göremediğimizden iç yapımızın için oldukça önemli.İlerisini garantiye almak istiyorsak,hem görüntümüz iyi olsun hemde çoğu şeyi yiyelim diyorsak bunu dikkate almamız gerek diye düşünüyorum.Bazen zor olsa da mümkün olduğunca uygulamaya çalışmaktan zarar gelmeyeceğine göre neden kendimize bakmayalım...

Genç yaşta kendimize daha dikkat etmemiz ilerleyen yaşlarda da daha dinç olmamızı sağlar ve bence bu da hepimizi mutlu eder.Bazı ufak ayrıntılara dikkat etmekte fayda var.Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Hiç yorum yok: