13 Ekim 2014

INGILTERE MACERAM

Geçenlerde ingiltereye gitceğime dair bir yazı yazmıştım.Vizem çıktı ve herşeyimi ayarlayıp geçen hafta pazar günü geldim.Yolculuk biraz uzundu çünkü ilk önce izmirden istanbula oradan ise ingiltereye dört saatlik bir uçuşla vardım ama ben bournemouth'a geleceğimden bir de üç saatlik bir yolculuk gerçekleştirdim.

Sabah başlayan yolculugum akşama doğru bitti.Yanında kalacağım aile çok iyi,gayet ilgili,konuşmaya çalışıyorlar ve bu benim için çok önemli.Çünkü buraya ingilizcemi geliştirmek için geldim.Gittiğim okulda güzel,öğretmenler gayet iyi ve anlaşılır bir şekilde anlatılıyor.Bu hafta ikinci haftaya girdim.Ilk baştaki acemiliği üzerimden atmaya başladım.Çünkü her geçen gün birşeyler,yeni yerler öğreniyorum.Bu gittikçe insanı rahatlatıyor.Bugün sınav olduk.Her hafta öğrenilen konulardan sınav olmaz.Bu daha iyi öğrenmek için bence gayet iyi bir uygulama.                                                        

Burası  her yönden farklı tabi.Trafik bize göre tersten işliyor ama trafikte korna sesi duymamazsınız,kolay kolay sollama yapılmıyor,yayalara genelde yol veriliyor.Tesco ekstra,iceland gibi küçük marketler var.Bu marketlerde uygun fiyatlara alışveriş yapabiliyorsunuz.İngiltere de genelde çaylarını sütle içiyorlar,sabahları bizimkisi gibi peynir zeytin gibi şeyler tüketmiyorlar.Cornflex,tereyağ,reçel,bal,kızarmış ekmek,süt,çay gibi şeyler tüketiyorlar.Iceland gibi marketlerde 1 pounda gayet uygun şeyler bulabiliyorsunuz.Genelde dondurulmuş ürünler var.Ben Tesco ekstradan hazır paketlerde yiyeceklerden alıp öğlenleri yiyorum.İstersen ton balıklı gibi sandviçler var.

Geçenlerde buradaki Marks-Spencer'a gittim.Marks&Spencer'ın buradaki mağazasında Türkiye'deki gibi sadece kıyafet satışı değil,yiyecek,içecek,tabak,havlu,yılbaşı süsü gibi şeylerde satılıyor.İçinde cafesi var,mağazanın içinde lavabosu var.

Çoğu gıda mağazasında Strepsils gibi ilaçlara da rastlamanız mümkün.Boya,kapı kolu gibi şeylerde satıyorlar.Türkiye de pek alışık olmadığımız şeyler.Sürekli yeni şeyler görüyorum.

Otobüs ile bir yerlere gideceğimizde ilk önce otobüsten inecek olanlar var ise onların otobüsten inmesini bekliyoruz.Bournemouth da otobüsler genelde tek kapılı olduğundan ilk önce inecekler var ise onların otobüsten inmesini bekliyoruz.Otobüse binerken otobüs şöförü ile merhabalaşıyoruz.İnerken de teşekkür ediyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı merakla bekliyorum :)