13 Şubat 2010

KALİTELİ UYKU İÇİN ÖNERİLER


Uykumuzu alamadığımız zaman ister istemez günümüz kötü başlıyor,kötü geçiyor.Günümüzün nasıl geçtiğini etkiliyor.Ne kadar kendimize gelmeye çalışsakta üzerimizde bir gerginlik,stres oluyor.Bazen hiç yapmadığımız şeyleri yapabiliyoruz.Belki kırıcı oluyoruz,kendimizi işimize,dersimize veremiyoruz.
O yüzden kaliteli uyku için 14 sır var.
  • Mümkün oldugunca yataga hergün aynı saatte girin hafta sonları bile.
  • Odanızın olabildiği kadar karanlık olmalı.
  • Yatak odası sadece uyumak için kullanılmalı.Televizyonu ve bilgisayarı odanızdan çıkarın.
  • Yatak odası düzenli olmalı,dağınık olmamalı.
  • Sıcaklık rahatsız edici olmamalı.Fazla sıcak uykuyu böler.
  • Saat 16.00'dan sonra kafein içeren yiyecek ve içeceklerden uzak durun.
  • Gün içinde veya akşam üstü egzersiz yapın.
  • Alkol bir uyku ilacı olarak kullanılmamalı
  • Gece geç saatlerde büyük öğünler yemekten kaçının.
  • Ilık süt ve küçük bir parça tam tahıllı tostu tercih edin.
  • Akşamüstleri meditasyon gibi rahatlama teknikleri uygulayın.
  • Rahat bir yataga yatırım yapın.
  • Yatmadan önce aksiyon filmleri izlemeyin.Bu programlar endişeyi ve stres hormanlarını artırır.
Her gün daha fazla genç yetişkin uyumak için ilaçlara başvuruyor ve ilaç kullanımı %85 artmış.Bence ilaç kullanmak geçici çözümdür.Sizi bir süre rahatlatır ve alışkanlık yapar.İlaç olmadan uyuyamaz hale gelirsiniz.Bünyeniz bir süre sonra ilacı kabul etmez,tesir etmediği zaman daha çok zorlanırsınız.Sizi olumsuz etkileyen şeylerden kendi çözümlerinizle de arınabilirsiniz veya minumuma indirebilirsiniz.Uykumuzu aldığımızda ona göre günümüz güzel veya kötü geçiyor.Bunu herhalde hepimiz yaşamışızdır.
Herkese sağlıklı,stressiz günler...

Hiç yorum yok: