20 Ekim 2009

HAYVANLARA KARŞI

Benim bir tane alman kurdu köpeğim ve bir de sokak kedim var.Köpeğim dost,kedim pamuk aynı yerde kalsarda çok iyi anlaşamıyolar ve birbirlerini çok kıskanıyolar.köpeğim daha şubat ayında 3 yaşına gircek,kedimiz ise nerden baksam 12 yaşında vardır.yani bizim yaşımıza göre tam bir dede :))

Benim blogumda yer vermek istediğim konusu ise insanların hayvanlara olan tepkisi.Herkes köpek,kedi,kuş vs.sevmek zorunda değil tabiki.

Benim paylaşmak istediğim konu hayvan besleyenlere ve sokakta yaşan hayvanlara biraz saygı duymaları yönünde.Biz sokakları o hayvanlarla paylaşıyoruz.Sevmeyebilirsiniz veya korkabilirsiniz.Kötü bir anı yaşamış olabilirsiniz veya nedeni olmayabilir.Olabilir.Hiç itirazım yok.Beni de bir kere başka bir köpek ısırmıştı ve sırf bu yüzden aşı olmak zorunda kalmıştım.Ama sinir oldugum şey hayvanlara yapılan eziyetler.Size şöyle bir örnek vereyim bizim evler müstakil ve ilköğretim okuluna çok yakın.Öğrenciler gelip geçerken hayvanlara taş,sopa atmaları,onları kızdırıyorlar.Bazen öğrencilerin yanında aileleride oluyor ve en çok sinirimi bozan şeylerden biri de ailelerinde bu duruma ses çıkarmamaları hatta çocuklarıyla berbaer bazı anlarda eşlik etmeleri.Çocuktur hayvanları kızdırabilir ama çocuk afedersiniz köpek gibi havlarken velisininde çocukla bir olup havlaması veya hayvanları kızdırken sesini çıkarmaması garip değil mi?.Sonra genel olarak yok hayvanlar nankördür şöyledir böyledir büssürü laf etmeleri.Kaç kişiyle nerdeyse bu konuda tartıştık.Lütfen sokaktaki hayvanlara zarar vermeyelim.Onlarda ALLAH'IN verdiği bir can.Hatta dökceğiniz yemeklerinizi çöpe atmaktansa onlara verirseniz hayvanlar açlıktan ölmemiş olur.

Aslında tüm tüm hayvanlar çok güzeldir ve sahibine bağlıdırlar.Sadece kedilerde koruma mekanizması oldugundan hemen kendilerini savunmaya geçip pati atabiliyolar.Bunun bir nedenide çevreden bayagı zarar görmeleri.En sadık olanı köpekler.Siz ne yapsanız önünüzde arkanızda dolaşıp duruyolar ve sahibini,bakan kişiyi bayagı korumaları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı merakla bekliyorum :)