8 Ekim 2013

İNSANLAR İLE HAYVANLAR

Yazımın başlıgı biraz garip gelebilir ama yazmak istediğim konu hayvanlarla insanların ilişkisi.
Ben hayvanları seviyorum ve bu yaşıma kadar da evimde bir şekilde kuş,balık,kedi,köpek bakmışımdır.Hayvan sevgim sadece kendi evimde sınırlı değil tabikide.Dışardaki hayvanları da sever,onları beslemeye çalışırım.Hayvan severleri destekler,yapmam gerekenleri yapmaya çalışırım.Barınaklara hayvan mamaları konusunda dolaylıda olsa desteğim olmuştur.

Evde şu anda baktıgımız kedi ve köpeğimiz var.Köpeğimiz bahçede yaşıyor.Ama genelde çocuklar köpeği çok kızdırıyor.O da haliyle havlıyor.Hatta çocuklar köpeği kızdırırken yanlarında aileleride oluyor fakat ses çıkarmıyor ve bazen aileleride onlara eşlik ediyor.Nasıl yani diceksiniz?Çocuk ile anne/babasının beraber köpeğe karşı havladıklarını gördüm.Ender de olsa karşılaştıgımız bir durum bu.

Tabi evde oldugumuz zamanlarda köpeği kızdıran çocuklara kızdırmamaları yönünde müdahalede bulunuyoruz.Suçunu bilenler hemen kaçıyor zaten.Kimisinin yanında velisi oluyor.Çocugunun köpeği kızdırmasına ses çıkarmadıgı gibi bizi suçluyorlar.
İnsanlar hayvanları sevmeyebilir,hayvanlardan korkabilir fakat onu kızdıracak,hırçınlaştıracak hareketlerde bulunup sonrada suçu karşı tarafa atmak sizce doğru mu?
Bizim bir hatamız varsa düzeltelim fakat eğer karşı taraf hatalıysa karşı tarafın hatasını düzeltmesi gerekmez mi?Tamam çocuktur diyosunuz yapabilir fakat yanında anne veya babası varsa çocuguna bu davranışının yanlış oldugunu anlatamaz mı?

Kaç aile gördük ufak çocuguyla geçip hayvan sevgisini çocuguna aşılamaya çalışan.Mesela beni de iki defa köpek ısırmıştır.Birinde liseye gidiyordum.O köpeğide çok kızdırıp hırçınlaştırmışlardı biride sokak köpeği idi.İlkinde hayvan bulundugu yerde beni görmemiş birden savunma mekanizmasıyla ısırmıştı,diğeride yanından geçerken korktu sanırım o yüzden ısırdı.Tabi doktora gidip kuduz aşısı oldum.Ama yinede hayvanları seviyorum.

Normalde kedi ile köpekte düşmandır fakat bizim kedi ile köpeğimiz bile anlaşıyorlar.Sokak köpekleri siz onlara birşey yapmazsanız onlarda size dokunmaz.Hayvanları kızdırır,kovalarsanır onlarda hırçınlaşır kendilerini savunmak için birşeyler yapabilirler.

Siz,size zarar verenlerden kendinizi korumak için birşey yapmıyor musunuz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı merakla bekliyorum :)